در مقدمه اين كتاب
آمده است: در ميان نظامهاي حكمي و فلسفي جهان اسلام شايد بتوان گفت بهترين مكتبي كه
ميتواند پاسخگوي سؤالات مهم و اساسي جديد باشد، حكمت متعاليه است. بنيانگذار اين
مكتب كه خود قبل از طرح نظريه خويش، بصورت دقيق و عميق به مطالعه نظامهاي پيشين
پرداخته بود، توانست با تفكر و تعمق و تذوق فوقالعاده خود به ايجاد و ابداع مكتبي
دست زند كه جامع عقل و شهود و يا بعبارت ديگر مشايي و اشراقي باشد.
اين استاد فلسفه در
ادامه ميافزايد: حال پرسش اساسي اينست كه نظام فلسفي حكمت متعاليه چگونه ميتواند
با فلسفههاي جديد يا به تعبير ديگر با تفكر فلسفي معاصر ارتباط برقرار كند.
كتاب «حكمت متعاليه و تفكر
فلسفي معاصر» در 387 صفحه و شمارگان دو هزار نسخه به تازگي در دسترس مشتاقان علوم
عقلي و اهل معرفت قرار گرفته است.